28 Mayıs 2010 Cuma

Endonezyalı Abdullah Zul Qarnain, internetten öğrendiği bağlamayı gönül telinden çaldı

120 ülkeden 750 çocuğun bir araya geldiği Türkçe Olimpiyatlarında Endonezyalı Abdullah Zul Qarnain, internetten öğrendiği bağlamayla dikkat çekti.
Bağlamayı gönül telinden çaldı
Türkçe Olimpiyatları'nın Dolmabahçe Sarayı'ndaki açılış programına bağlamasını alarak gelen Abdullah Zülkarneyn, türkü sevdasını anlattı. Ülkesinde 2 yıldır Türk okulunda okuduğunu belirten Abdullah, bağlamayla da Endonezya'da tanıştığını söyledi. Okulda kendilerine Türkçe eğitim verildiğini aktaran Endonezyalı genç, "Türk okulu çok iyi ve öğrenciler çok başarılı. İki senedir de Türkçe konuşuyorum. Okulda haftada 3 saat Türkçe ders görüyoruz. Türkler iyi hocalarımız bize çok iyi davranıyor. Türkçe Olimpiyatları çok güzel. Ben dünyadaki çocuklarla görüşebilirim, tanışabilirim. Hikayeler anlatıyorlar ben de hayatımı anlatıyorum. Türkçe ortak dil oldu, herkesle konuşabiliyorum" dedi.
İNTERNETTEN ÖĞRENDİM
Önce Türkçe konuşmayı öğrenen Endonezyalı Abdullah, daha sonra okul müdürünün odasında tesadüfen tanıştığı türkülerle bir bağ kuruyor. Bağlamanın sesine hayranlığı günden güne aratan Abdullah, ilk iş olarak Türkiye'den bir saz sipariş ediyor. Daha sonra internet üzerinden bağlamayı çalmayı öğrenen Abdullah şimdi ise hem saz çalıp hem de yanık sesiyle türkü okuyor. İnternetten öğrenerek saz çalma hikayesini ise şöyle anlattı: "Okul müdürüm odasında türkü dinliyordu. Sonra ben de beğendim ve dinlemeye başladım. Araştırdım ve görüntüleri izleyerek bağlama çalmayı öğrendim. Orhan Hakalmaz'ı çok beğeniyorum ve onunla birlikte bağlama çalıp türkü söylemek istiyorum. En çok ‘Ela Gözlüm’ türküsünü seviyorum. Türkü söylerken rahatlıyorum."

ANNEM ‘BU NE’ DEDi!
Türkiye'den getirttiği bağlamasını eve götürdüğünde annesinin çok şaşırdığını söyleyen Abdullah, o anı şöyle anlattı; "Annem görünce ‘bu ne’ dedi? Türkiye'den geldiğini söyleyince bu gitar gibi ama biraz garip dedi. Sonra çalıp bir türkü söyleyince çok şaşırdı. Alkışladı ve ‘iyi hoşuma gitti’ dedi. Annemin bilgisayarına da türküler yükledim bazen dinliyor."
Orhan Hakalmaz’la söylemek istiyor
Dünyanın hemen hemen her bölgesinde bulunan Türk okulları, yabancı çocuklara Türkçe öğretmekle kalmıyor Türk kültürü ve geleneklerinin de yayılmasını sağlıyor. Endonezya'daki Türk Okulu'yla iki yıl önce tanışan Abdullah Zülkarneyn de bu çocuklardan biri. Önce Türkçe öğrenen Abdullah, ardından türkülere merak saldı. İnternetten izlediği görüntülerle bağlama çalmak isteyen Endonezyalı genç, Türkiye'den getirttiği sazı da kendi başına çalmayı öğrenmiş. Şimdiki hayali ise Orhan Hakalmaz ile birlikte çalıp türkü söylemek.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder