29 Mayıs 2010 Cumartesi

Abdullah Gül için Türkçe Olimpiyatı'na katıldım

8. Uluslararası Türkçe Olim-piyatları'nın ikinci gününde 120 ülkeden gelen 750 öğrenci birbiriyle kaynaştı.

Sık sık fotoğraf çektirip telefon ve e-mail adreslerini alan öğrenciler, farklı ülkelerden dostluklar kurmaya başladı. Dün Türkçe yeterlilik sınavından geçen olimpiyat çocukları, şarkı ve şiir yarışmasının grup elemelerine katıldı. Bugün şarkı ve şiire ilave olarak özel beceri elemelerinde ter dökecekler. Kızılcahamam'da Asya Termal Tesisleri'nin havuz, sauna, termal gibi imkânlarından yararlanan öğrenciler, stres atmak için yumurta taşıma ve çuval yarışı yaptı.


Türkiye'ye Türkçe bayramı yaşatan olimpiyat çocuklarının birbirinden ilginç hikâyeleri var. Japonya'dan gelen gençler, olimpiyatların ilgi odağı oldu. Liseyi bu yıl bitiren Haruka Kurechi, üniversiteyi Türkiye'de okumak istiyor. Cumhurbaşkanı Abdullah Gül'le 2 yıl önceki Japonya seyahatinde tanışan Haruka, "Abdullah Gül'ü çok seviyorum. Olimpiyatlara onunla tekrar görüşebilme umuduyla geldim." diyor. Gül'le tanıştıktan sonra Türkçeye olan ilgisi artan genç kız, kendisine 'Harika' diye hitap edilmesini istiyor. Türkçeyi Japonya'daki Türk Kültür Merkezi'nde öğrenen Haruka, tatil için geçen ay Türkiye'ye gelmiş. 10 gün Türkiye'de kaldıktan sonra Japonya'ya dönmüş. İlk Türkçe dersinde öğretmeni Havva Bayram'a "Ben neden buradayım, yanlış yerde doğmuşum, benim Türkiye'de olmam lazımdı." demiş.Haruka, olimpiyatlarda 'konuşma' dalında yarışıyor.

Olimpiyatlara katılan bir diğer Japon öğrencisi Akito Horiki (17). Akito, 1,5 yıl önce Türkiye'ye gelmiş. Zonguldak'taki Yıldırım Koleji'nde ikinci sınıf öğrencisi. Olimpiyatlarda 'genel kültür' kategorisinde yarışan Akito, Japonya'daki Türk kültür merkezini gezmek için gittiğinde Türk öğretmenlerle tanışmış. Ailesinin de devam ettiği merkezde öğretmeni bir gün "Seni Türkiye'ye götürelim." teklifinde bulunmuş. Öğretmenlerini ve Türkiye'yi çok seven Akito, "Öğretmenim Zonguldaklıydı, beni de buraya yerleştirdi. 9 ayda Türkçeyi söktüm. Üniversiteyi de Türkiye'de okumak istiyorum." diye konuşuyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder