27 Mayıs 2010 Perşembe

Cumhurbaşkanı Gül'ün uçağı ile olimpiyatlara katılmış

Bu yıl 8'ncisi düzenlenen ve 120 ülkeden 750 öğrencinin katıldığı Uluslararası Türkçe Olimpiyatları'nın elemeleri Ankara Kızılcahamam'da devam ediyor. Elemelerde birbirinden farklı hayat hikâyeleri yaşanıyor. Olimpiyatlara Kazakistan'dan katılan Lezzat Şakenova da bunlardan biri. Olimpiyatlara Kazakistan'dan katılan ve şarkı dalında yarışacak olan Şekenova, Türkiye'ye Cumhurbaşkanı Abdullah Gül'ün uçağıyla gelmiş.

Yaklaşık iki yıldır olimpiyatlara hazırlanan Şekenova, bu yıl Kazakistan'daki elemelerde birinci olmuş. Astana Kazak-Türk Okulu'nu ziyaret edecek olan Cumhurbaşkanı Abdullah Gül'ün yardımcıları, Kazakistan'da olimpiyatlara katılmak için hazırlık yapan Şekenova'dan okulda düzenlenecek programda şarkı söylemesini istemiş. Şekenova ve hocaları olimpiyatlara geç kalacaklarını söyleyince yetkililer katılımcıları cumhurbaşkanının uçağına davet etmiş.


Türkiye'ye gelecekleri sırada Cumhurbaşkanı Abdullah Gül'ün Astana Kazak-Türk Okulu'na geleceğini öğrendiklerini söyleyen Şekenova'nın öğretmeni Fatma Şimşek, şunları aktardı, "Cumhurbaşkanımızın yardımcılarından birisi okulumuza geldi ve öğrencilerimizin cumhurbaşkanına gösteri sunmasını istedi. Biz de Lezzat'a şarkı söylettirdik. Lezzat'ın sesi çok beğenildi. Lezzat'ın kalmasını istediler. Biz de Türkçe olimpiyatlarına katılacağımızı söyleyince, kendi uçaklarında beraber Türkiye'ye dönebileceklerini söyledi. Biz de memnuniyetle kabul ettik."

Abdullah Gül'ün okuldaki programı çok beğendiğini aktaran Şimşek, Türkiye'ye Cumhurbaşkanının uçağıyla geldiklerini söyledi.

Şarkı dalında yarışacağını ve iki yıldır olimpiyatlara hazırlandığını ifade eden Lezzat Şakenova ise cumhurbaşkanının yaptığı bu jest karşısında şaşırdığını söyledi . Şekanova şunları kaydetti, "Geçen yıl Kazakistan'da Türkçe Olimpiyatları için yapılan elemelerde ikinci, bu yıl yapılan elemelerde ise birinci oldum. Buraya gelmeden önce Türkiye Cumhurbaşkanı okulumuza geldi. 'Şarkı söyle' dedi. Ama ben buraya gelecektim. Geç kalacaktım. Cumhurbaşkanı bizi kendi uçağına aldı. Ben çok şaşırdım ve etkilendim. Türkçe Olimpiyatları'na ne kadar değer verdiklerine şaşırdım. Benden şarkı söylememi istediler. Ben de şarkı söyledim ve çok beğendiler. Okulumu çok seviyorum."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder