27 Mayıs 2010 Perşembe

Bu hareketin milletin bağrında yeri var

Milli Eğitim Bakanı Nimet Çubukçu, 8. Türkçe Olimpiyatları için dünyanın dört bir yanından Türkiye'ye gelen çocukları görünce çok duygulandığını ifade ederek, herkesi bu barış hareketinin içinde yer almaya davet etti. Çubukçu, "Olimpiyatlar gerçek bir barış hareketidir. Bu hareketin milletin bağrında yeri var." dedi.

Bu yıl 8.'si gerçekleştirilen Türkçe Olimpiyatları'nın açılış etkinliği İstanbul Dolmabahçe Sarayı'nda görkemli bir törenle yapıldı. Törene katılan Milli Eğitim Bakanı Nimet Çubukçu, bu yıl gördüğü manzarayı ilerisi için 'umut verici' olarak niteleyerek, olimpiyatlara olan ilginin giderek arttığını ifade etti.

"Her geçen yıl Olimpiyatlara katılan ülke sayısı artıyor ve bununla birlikte her yıl bu olimpiyatlara ilgi de artıyor. Türkçe, dünyada en yaygın olarak konuşulan beşinci dil. İnsanların birbirleriyle iletişim kurmalarını sağlayan temel unsur, dildir." diyen Bakan Çubukçu, Türkçenin birleştirici gücünün tüm dünyayı Türk okulları sayesinde sardığını anlattı.

Yurtdışında faaliyet gösteren Türk okullarının büyük bir başarısı olduğunu belirten Bakan Çubukçu, sözlerine şöyle devam etti: "Başka bir ülkede, başka başka geleneklere ve kültüre sahip toplumlara bu ülkenin geleneklerini, dilini, kültürünü anlatmak gerçekten güzel bir şey. Uzakları yakın kılmaktır dil; dolayısıyla kültürlerin birbirlerine yakınlaşması ve dostluğun pekişmesi, bunun da Türkçe ile gerçekleşmiş olması son derece önemli."

CİHAN Muhabirine açıklamalarda bulunan Bakan Nimet Çubukçu, burada bir de anısını anlattı. Görevi gereği dünyanın çeşitli ülkelerinde uluslar arası toplantılara katıldığını dile getiren Çubukçu, "Onlardan birinde, Karma Ekonomik Konsey Toplantısı'nda bir genç, yanıma yaklaştı ve 'Sayın Bakanım, çay ister misiniz?' diye sordu. Ben, 'Türk müsünüz?' dedim, o da, 'Hayır, Türk okullarından mezunum' diye cevap verdi. Ben bundan ötürü büyük gurur duydum. Bu, şunu gösteriyor ki, bu gençler sadece Türkçe öğrenmekle kalmıyor, bulundukları ülkelerde önemli siyasi, bürokratik kademelerde de görev yapıyor. Bu, şu anlama gelir: Bugün gerçekleştirilen Olimpiyatlar gerçek bir barış hareketidir ve dünyaya hitap eder." ifadelerini kullandı.

Herkesi bu barış hareketinin içerisinde yer almaya davet eden Bakan Çubukçu, yaşanan gelişmelerden ötürü gururlandığını dile getirdi. Bu eğitim faaliyetlerini eleştirenleri anlayamadığını söyleyen Çubukçu, "Hangi gerekçelerle eleştirildiğini anlayamıyorum. Zaten onların ciddiye alınmaması gerekir. Ben Türkiye'nin her yerinden siyasetçilerle temas halindeyim. Önceki yıllarda bu işlere eleştirel yaklaşım sergileyen insanlar bile artık bu çocukları gördükçe, buna kayıtsız kalamıyorlar. Bu hareketin Türk milletinin bağrında bir karşılığı var ve zaten bu da yeterli" şeklinde konuştu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder