3 Haziran 2009 Çarşamba

TÜRKİYE, ARDA TURAN İLE TANINIYOR

Türkiye, Arda Turan ile tanınıyor

7. Türkçe Olimpiyatları için Bursa'ya gelen Gana'lı öğrenci Abdul Waris Dawda, Türkiye'nin Avrupa Şampiyonası'nda aldığı başarılar ve Arda Turan'ın Gana'da Türkiye hayranlığı oluşturduğunu belirtti.

Uluslararası Türkçe Öğretim Derneği tarafından düzenlenen 7. Türkçe Olimpiyatları Şiir Finali için dünyanın çeşitli ülkelerinden Bursa'ya gelen öğrencilerden Ganalı Abdul Waris Dawda, Türkiye'nin Gana'da futbol ve Arda Turan'la tanındığını belirterek, Galatasaraylı olduğunu ve maçları izlemeye çalıştığını söyledi.

Kendisinin Arda'yı çok sevdiğini anlatan Dawda, "Gana'da Türkiye pek bilinmiyor. Ancak geçen yıl Avrupa Şampiyonluğu'nda gösterilen başarı ve Arda Turan'ın oynadığı mükemmel oyun, Gana'da Türkiye'yi en çok tanınan ülkelerin arasına soktu. Özellikle Çek Cumhuriyeti ve Almanya maçlarında oynanan oyun ve Arda'nın mükemmel performansı, herkesi hayran bıraktı." dedi.

"EN ÇOK LAHMACUNU SEVDİM"

Gana'da Galaksa Türk Okulu'nda lise 2. sınıfta okuduğunu anlatan Abdul Waris Dawda, Türkiye'ye ilk kez gelmesine rağmen çok mutlu olduğunu ve ayrılmakta zorlanacağını belirterek, "Ben İstanbul başta olmak üzere Ankara ve Bursa'yı çok sevdim. Boğaz Köprüsüne hayran kaldım. İnsanlar çok sıcak kanlı ve misafirperver. Özellikle Türk yemeklerini çok seviyorum. En başta lahmacun çok hoş. Ancak yeni yediğimiz baklava ise gerçekten muhteşemdi." şeklinde konuştu. Bursa'da iki çocuklu bir ailenin kendisini misafir ettiğini anlatan Abdul Waris Dawda, "Beni kendi çocukları gibi ağırladılar. İlk önce biraz çekiniyordum, ancak sonra çok alıştım ve rahat ettim. Evin küçük kızı bana abi diyor. Telefonlarını ve msn'lerini alıp onlarla daha sonra yine görüşmek istiyorum. Türkiye'yi çok sevdim iyi ki gelmişim." şeklinde sözlerini tamamladı. (CİHAN)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder