3 Haziran 2009 Çarşamba

NOBEL ÖDÜLÜ VERSEK YETMEZ

Nobel Ödülü Versek Yetmez

Memur-Sen Başkanı: "Nobel ödülü bile bu eserin büyüklüğünü anlatmaya yetmez."

Memur-Sen ve Eğitim Bir-Sen Genel Başkanı Ahmet Gündoğdu, 7. Uluslararası Türkçe Olimpiyatları’nın eleme turlarının yapıldığı Kızılcahamam Asya Termal’de, olimpiyat heyetini ziyaret etti. Burada eleme turlarını da izleyen Gündoğdu, öğrencileri olimpiyatlara hazırlayan öğretmenleri kitapla ödüllendirdi.

Yapılan bu hizmetlerin karşılığını ölçmenin, takdir etmenin mümkün olmadığını belirten Gündoğdu, “Bu kardeşlerimiz, karşılığını sadece Allah’tan umarak fedakarlık yapıp değerlerimizi dünyaya yayıyorlar. Sevgi ve barış dili Türkçe, küresel barışa yol gösteriyor. Türkiye’yi dünyaya, dünyayı da Türkiye’ye taşıyorsunuz. Türkçe olimpiyatları, Türkiye’nin tanıtımında bir devrimdir. Memur-Sen ve Eğitim Bir-Sen olarak bu muhteşem eserinizle gurur duyuyoruz. Nobel ödülü bile bu eserin büyüklüğünü anlatmaya yetmez” şeklinde konuştu.

Bu eğitim sevdalılarının sevgi ve barış dili Türkçe’yi dünyaya yayarken, Mevlana’nın pergel örneğinden de taviz vermediklerini belirten Gündoğdu, şunları söyledi: “Siz gurbetteki öğretmenlerimiz Türkçe bayrağını dünyanın tüm ülkelerinde dalgalandırmak hedefiyle Kaşgarlı Mahmut’un, Yunus Emre’nin, Ali Şir Nevai’nin, İsmail Gaspıralı ve Karamanoğlu Mehmet Bey’in mirasçısı olduğunuzu gösterdiniz. Türkçe’yi dünyaya taşırken, bir ayağınız manevi değerlerimize sabitlenmiş haldeyken, diğer ayağınızla dünyayı dolaşıyor, kucaklıyorsunuz. Bu yapılanlar, Türkiye’nin tanıtımında bir devrimdir.”

Bu uğurda hayatını feda edenlerin de olduğunu hatırlatan Ahmet Gündoğdu, şimdiye kadar gurbette vefat eden eğitim gönüllülerinden Adem Tatlı, İsmail Şallı, Erkan Çağıl ve Hakan Duran’a Allah’tan rahmet dilediğini de ifade ederek, bu uğurda hayatını kaybedenlerin, isimlerinin altın harflerle yazılacağını kaydetti.

Memur-Sen ve Eğitim Bir-Sen olarak, bu yapılan hizmeti yürekten alkışladıklarını, Türkiye’deki öğretmenlerimizin hatıralarını, bu kahraman öğretmenlerimizle buluşturmak istediklerini dile getiren Gündoğdu, “Eğitim Bir-Sen olarak, her yıl Türkiye’deki öğretmenlerimizin hatıralarını kitaplaştırıyoruz. İstedik ki, bu kahraman öğretmenlerimizi, kendilerini yetiştiren öğretmenlerinin hatıralarıyla buluşturalım. Bunu yaparken de, bir isteğimizi belirtiyorum; Bu hizmeti yaparken, sizler de hatıralarınızı yazın ve kitaplaştırın.” dedi.

Ahmet Gündoğdu daha sonra, olimpiyatlar için Türkiye’ye gelen 300 öğretmeni temsilen, 5 öğretmene, Eğitim Bir-Sen’in Üşüyen Hayatlar ve Kelebeğin Rüyası kitaplarını hediye etti.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder