3 Haziran 2009 Çarşamba

7. ULUSLARARASI TÜRKÇE OLİMPİYATLARI ŞİİR FİNALİ

Bursa'da Türkçe Olimpiyatları rüzgarı esti

Uluslararası Türkçe Öğretim Derneği tarafından düzenlenen 7. Türkçe Olimpiyatları Şiir finali için dünyanın farklı ülkelerinden Bursa'ya gelen öğrenciler Bursa protokolünü ziyaret etti.

Bursa Valisi Şahabettin Harput'u makamında ziyaret eden öğrenciler, kullandıkları duru Türkçeyle dikkat çekti. Tanzanya'dan gelen Kuhung Mikinga'nın Şanlıurfa ve Diyarbakır yörelerinden söyledikleri türküler büyük beğeni topladı.

115 ülkede yapılan elemelerde dereceye giren öğrenciler şiir finali için Bursa'ya geldi. Bursalıların evlerinde misafir ettiği dünya çocukları, bugün Bursa Valisi Şahabettin Harput, Uludağ Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mete Cengiz, Bursa Emniyet Müdür Vekili Cemal Çalışkan, İl Milli Eğitim Müdürü Atilla Gülsar, Yıldırım Belediye Başkanı Özgen Keskin, Osmangazi Belhediye Başkanı Mustafa Dündar'ı ziyaret etti. Belarus'tan Alena Bandatskaya, Endonezya'dan Nuralviah Nuralviah ve Nabila Nabila, Gana'dan Moses Azure, Hindistan'dan Aşgara, Tacikistan'dan Parviz Hoşimov ve Tanzanya'dan Kuhung Mikinga öğretmen Mehmet Taş'la birlikte Bursa Valisi Şahabettin Harput'u makamında ziyaret etti. Sıcak bir havada geçen ziyarette Vali Harput, konuk öğrencilere Bursa ile ilgili bilgi verdi. "Sizlerle gurur duyuyoruz" diyen Vali Harput'la bir süre sohbet eden öğrenciler, en çok İkender Kebap yemeyi istediklerini söyleyince Vali Harput, konuklarına İskender ikram edilmesini istedi.

Ardından Tacikistanlı Parviz Hoşimov Fethullah Gülen'in "Hazan" şiirini okudu. Dünyanın çeşitli ülkelerinden gelen gençler, üniversiteyi Türkiye'de okumak istediklerini söyledi. Daha önce Diyarbakır'da sıra gecesine katıldığını söyleyen Tanzanyalı Kuhung Mikinga, "Ben Türk okuluna başladığımda öğretmenlerimiz Türkçe konuşuyorlardı, bana çok tatlı geldi, ben de 'acaba ne konuşuyorlar' diye merak saldım ve bu güzel dili öğrendim. Üniversiteyi de Türkiye'de okumak istiyorum, makine mühendisi olacağım." dedi. Vali Harput, öğrencilere kestane şekeri ve özel hazırlanmış hediye paketleri verdi. Ziyarette Tanzanyalı Kuhung Mikinga, Şanlıurfa ve Diyarbakır yörelerinden türkü söyledi.

SİZLERİ AĞIRLAMAKTAN GURUR DUYUYORUM; ÜNİVERSİTEMİZİN KAPISI SİZLERE AÇIK

Uludağ Üniversitesi (UÜ) Rektörü Mete Cengiz'i ziyaret eden Endonezya, Bosna Hersek ve Ganalı öğrenciler de Türkçe konuşmadaki ustalıklarıyla dikkat çekti. UÜ Rektörü Metef Cengiz, "Sizleri ağırlamaktan onur duydum. Sizler dünya barışının mimarları olacaksınız. Ülkelerin gelişmesi adına çok önemli bir organizasyon Türkçe Olimpiyatları. Türkçe'nin dünyanın her tarafında kullanılması bizleri gururlandırıyor. Sizinle Türkçe konuşarak anlaşmam bile çok büyük bir olay." dedi.

Tayland, Kırgızistan, Endenozya, Türkmenistan, Ukrayna ve Kırım'dan gelen bir grup öğrenci de Osmangazi Belediye Başkanı Mustafa Dündar'ı ziyaret etti. Başkan Dündar, "Sizlerle ne kadar gurur duysak az. Güzelim dilimizi dünyaya yayıyorsunuz." dedi. Ziyarette Türkmenistan'dan Gülcemal Anneyeva, 'Benim ağabeylerim vardı' adlı şiiri, Ukrayna'dan Nastya Slafman 'Analar' şiirini ve Kırım'dan Katerina Tisenko da, Necip Fazıl'dan etkilenerek yazdığı şiiri okudu.

Bursa İl Emniyet Müdürü Cemal Çalışkan'ı da ziyaret eden öğrenciler, Türkiye'yi çok sevdiklerini söylediler. Emniyet Müdürü Cemal Çalışkan; "Dilimizin dünyaya tanıtılması açısından son derece önemli bir iş yapıyorsunuz, hepinizi tebrik ediyorum" dedi. ABD, Sudan, Moldovya ve Endenozya'dan 6 öğrenci de Yıldırım Belediye Başkanı Özgen Keskin'i ziyaret etti. ABD'den gelen öğrencinin okuduğu şiir, şair olan Belediye Başkanı Keskin'i duygulandırdı.

Akşam saatlerinde Bursalıların katılımıyla şehir turu atacak olan öğrenciler, Kültür Park Açık Hava Tiyatrosu'nda şiir finalinde sahne alacak. (CİHAN)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder