5 Haziran 2009 Cuma

Mozambikli şampiyon Bangaina öğretmeninin ailesine misafir oldu



"Sivas türküsünü Halil amcam için söyledim." Bu sözler, 'Sivas'ın Yollarına' isimli eseri 7. Uluslararası Türkçe Olimpiyatları'nın şarkı finalinde büyük beğeni toplayan Mozambikli Bangaina Jose'ye ait.


Sempatik tavırları ve 'Haydi Türkiye, eller havaya!' tezahüratlarıyla jüri üyelerinin de ilgisini çeken 13 yaşındaki öğrenci, şarkı yarışmasında 4. grubun birincisi oldu. Küçük kız, Türkiye'de Sivaslı öğretmeni Handan Güven'in ailesinin yanında kalıyor. Öğretmeninin babası Halil Yeşilyurt'la çok iyi anlaşan Bangaina, "Halil amcamı çok seviyorum. Üşümeyeyim diye arkamda hırkayla geziyor." diyor.

İstanbul'un Gaziosmanpaşa semtinde bir apartman dairesinde yapılan sabah kahvaltısı Türkçe Olimpiyatları'nın ruhunu yansıtıyor. Masanın etrafına toplanmış Sivaslı Yeşilyurt ailesinin Mozambik'ten gelen konukları ve onları ağırlayan ev sahipleri bu duygunun mimarları. Halil-Reyhan Yeşilyurt çiftinin evinde yaşanan bu olağanüstü durum, renklerin ve kültürlerin ortadan kalkarak gerçek dostlukların nasıl kurulabildiğini gösteriyor. Afrikalı Bangaina ve arkadaşı Jaticia Simao'yu evinde misafir eden Halil Yeşilyurt, "Dünyanın bir ucundan gelmiş bu çocukları benim yavrularımmış gibi hissediyorum. Afrika'dan geldiği için burada havalar sıcak olmasına rağmen çok üşüyorlar. Hastalanacaklar diye ödüm kopuyor." diyor. Çocukların ülkesine döneceği tarih yaklaştıkça hüzünleniyor. Aslında Yeşilyurt ailesinin ilk konukları olimpiyat çocukları Bangaina ve Jaticia değil. Reyhan-Halil çiftinin üç kızı da öğretmen ve yurtdışında görev yapıyor. Yıllar önce üniversite tahsili için kızları Fatma ve Tuğba'yı Azerbaycan'a gönderen aile, evlatlarının burada öğretmenliğe başlamasıyla farklı ülkelerden insanlarla tanışmışlar. Handan'ın Afrika'ya gitmesiyle üç kızı birden yurtdışındaki Türk kolejlerinde çalışmaya başlayan Yeşilyurt ailesi, önceleri bu duruma bayağı içerlemiş. Reyhan Yeşilyurt (50) ise, "Bir anne olarak evlatlarımı dünyanın bir ucuna göndermek bana çok zor geliyordu. Ancak onların yetiştirdikleri öğrencileri görünce evlat hasretine göğüs germeye karar verdim." diye konuşuyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder