5 Haziran 2009 Cuma

ÇAD TÜRK KOLEJİ ÖĞRENCİLERİ AKŞEHİRE HAYRAN KALDI

2002 Yılında Türk girişimcilerinin Afrika�da açtığı ÇAD Türk Koleji�nde okuyan ve 7.uluslararası Türkçe Olimpiyatları için Türkiye�ye gelen 2 öğrenci Akşehir�e misafir oldu.
2009-06-05 - 10:22

Türkçe Öğretmenleri Burhan DEMİR nezaretinde Akşehir’e gelen Yunus OUMAR ve Muhammet Ali ABDULLAH’ın Akşehir’e hayran kaldıkları öğrenildi. Ziyaretleri çerçevesinde Akşehir Sabah dershanesi müdürünü de ziyaret eden öğrenciler, dershane öğrencilerine de şiir ve şarkılarıyla unutulmaz anlar yaşattılar.
Sabah dershanesinde görüştüğümüz Türkçe Öğretmeni Burhan DEMİR ziyaretle ilgili şunları söyledi;’’Ben bu ziyaretle 5 yıl öncesine gittim. Aslen Bingöllü olmama rağmen Özel Selçuklu yurdunda kalıp, Akşehir Selçuklu lisesini bitirdim. Üniversiteye’de Sabah dershanesinde hazırlandım. Türkçe Öğretmenliğini kazanıp okuduktan sonra 2008 yılında ÇAD’da hizmet veren Türk kolejinde göreve başladım. Öğrencilerime Türkçe’yi sevdirerek bu yıl 7.si düzenlenen Türkçe Olimpiyatına 2 öğrencimi özel hazırladım.Şiir ve şarkı dalında yarışmaya katıldık. Finallere kalamadık ama iyi bir tecrübe elde ettik.İstedim ki benim yetişmemde büyük emekleri olan vefakar , fedakar Akşehir esnafı ve öğretmenlerime yaptıkları hizmetlerin boşa gitmediğini, atılan tohumların dünyanın dört bir yanında filizlendiğini onların da görmesini arzu ettim.’’diye konuştu.
Ayrıca ÇAD ülkesi hakkında bilgi veren Demir ‘’Çad çok mahrumiyetleri olan fakir bir ülke. Yıllarca Fransız sömürüsünde kalmış, zenginlikleri sömürülmüş,fabrikaları olmayan ,elektriğin 3 günde 6 saat süreyle verildiği bir ülke. Milletimize hizmet etme duygusu olmasa görev yapmanın çok zor olduğu bir yer. Üstelik geçen yıl iç savaş yaşandı ama biz buna rağmen okulumuzu terk etmedik. Okulumuz 7 senedir eğitimine devam ediyor ,337 öğrenciye hizmet veriyoruz, gelecek yıl nasip olursa 2. okulumuzu açacağız. Bizi, biz yapan değerlerimize bağlı bir nesil yetişmesi için tüm fedakarlıkları yapacağız’’diyerek Akşehir de eğitim hizmetlerine destek veren herkese teşekkür etti.
Misafir öğrencilerden babası general olan Yunus’la babası doktor olan Muhammet Ali okulu ve öğretmenleri vasıtasıyla Türkiye’yi tanıdıklarını,ilk defa geldiklerini ve ziyaret ettikleri herkesin kendilerine olan ilgisi sebebiyle çok mutlu olduklarını dile getirdiler. İleride belli mevkilere geldiklerinde yapılan bu güzelliklerin karşılıksız kalmayacağını çünkü Türkiye’nin kendileri için artık 2. vatanları olduğunu ifade ettiler.
Akşehir’deki esnaf, sanayici ve iş adamlarını gezen öğrenciler herkesi çok memnun ettiler.Türkçe şiir ve şarkılarıyla duygusal sahnelerin yaşandığı ziyaretlerde öğrencilere çeşitli hediyeler verildi.
*Bu yıl 7.si düzenlenen Türkçe Olimpiyatına 115 ülkeden 700 öğrenci katılıyor.
10 Haziranda Konya Selçuklu spor salonunda da 27 ülkeden katılacak öğrenciler gösterilerini sunacaklar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder