25 Mart 2009 Çarşamba

Türkçe sevgi dilidir

Almanya`nın Hessen eyaletinde gerçekleştirilen Uluslararası Türkçe Olimpiyatları Almanya Ödülleri Töreni coşkulu bir etkinliğe sahne oldu.

İbrahim Tahir İpek

DARMSTADT - Darmstadt il merkezinde bulunan Darmstadtium Bilim ve Kongre Merkezi`ndeki etkinlik, çok sayıda önemli konuğu da bir araya getirdi. Academy Eğitim Danışma Derneği`nin düzenlediği ve farklı kültürden gençleri bir araya getiren ödül töreninde şiir, şarkı, özel beceri ve kompozisyon alanlarında birinci olanlar sahne aldılar ve kendilerine ödülleri takdim edildi.

ÖNEMLİ KONUKLAR VE MESAJLAR
Törende Türkiye Cumhuriyeti Frankfurt Başkonsolosu İlhan Saygılı, Sırbistan Cumhuriyeti Frankfurt Başkonsolosu Rajko Koralov, Özbekistan Cumhuriyeti Frankfurt Başkonsolosu İslam Begmirzaew, Kırgızistan Cumhuriyeti Frankfurt Başkonsolosu Ernst Dosaliew, TC Berlin Büyükelçiliği Eğitim Ataşesi Ali Can, TC Köln Başkonsolosluğu Eğitim Ataşesi Uğur Acar, TC Frankfurt Başkonsolosluğu Eğitim Ataşesi Ahmet Karamercan ve siyaset, ekonomi ve medya dünyasının önemli isimleri hazır bulundu. Ayrıca Federal Almanya Cumhuriyeti Başbakanı Dr. Angela Dorothea Merkel, FAC İçişleri Bakanı Wolfgang Schaeuble, FAC Göç ve Uyum Bakanı Prof. Dr. Maria Böhmer ve FAC Aile, Yaşlılar, Kadın ve Gençlik Bakanı Ursula Gertrud von der Leyen yazılı mesaj göndererek tebrik ettiler.

1300 ÇOCUK YARIŞTI
Yaklaşık 500 izleyicinin takip ettiği törenin açılış konuşmasını yapan Academy Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Karakuş, eğitimin birçok alanında başarıyı arttırma adına yoğun bir çalışma içinde olduklarını belirtti. Almanya genelinde 1300 yarışmacının kıyasıya mücadele verdiğini dile getiren Karakuş, sonuçta 60 yarışmacının finale kaldığını ve finallerin de iki etap halinde Berlin ve Wuppertal`da gerçekleştirildiğini kaydetti. Frankfurt Başkonsolosu İlhan Saygılı da Bizim dilimizde çok önemli bir yeri olan sevda ve ayrılık şarkılarımızı dili farklı olan birilerinden dinlemek çok güzel. Umarım Alman makamları da Türkçe`nin okullarda seçmeli ders olarak okutulmasını düşünürler dedi. Berlin Eğitim Müşaviri Cüneyd Albayrakoğlu, sevgi dili Türkçe`nin dünya dili olması için gayret eden herkese teşekkür etti.

SEVGİ DİLİYLE SÖYLEDİLER
Programın sonunda temel seviye şarkı kategorisinde Stuttgart`tan Lea Mauersberger`e Kapak Olsun ve Würzburg`dan Thulasika Sathiazilan`a Değmen Benim Gönlüme şarkısı ile birincilik ödülü, Esslingen`den Cindy Schirnitz`e Hasretinden Yandı Gönlüm şarkısı ile ikincilik ve Berlin`den Lotti Gerischer`e Yaralı Gülüm şarkısı üçüncülük ödülü takdim edildi. Temel seviye şiir kategorisinde Düsseldorf`tan George Serbulow İbrahim adlı şiiriyle birinci, Rüsselsheim`den Andreas Trippel Anam Gelir şiiri ile ikinci ve Marcel Abdulxaliq Beni Yalnız Bırak şiiri ile üçüncülük ödülünü aldı. Anadili Türkçe olanlar şarkı kategorisinde ise Offenbach`tan Mehmet Canlar Çoban Yıldızı şarkısı ile birinci, Krefeld`den Pınar Bozkurt Sarmaşık Gülleri şarkısı ile ikinci ve Esslingen`den İrem Alma Dostum şarkısı ile üçüncülük kürsüsüne çıktı. Şiir kategorisinde ise Darmstadt`tan Azim Semizoğlu Mona Roza şiiri ile birinci, Hamburg`dan Rukiyye Aydın Ben Sana Mecburum şiiri ile ikinci ve Köln`den Dilara Arslan Çiz Öğretmenim şiiri ile üçüncülük ödülünü aldılar.

FİNALLER TÜRKİYE`DE
7. Uluslararası Türkçe Olimpiyatları Dünya Finalleri 27 Mayıs - 10 Haziran tarihleri arasında Türkiye`de gerçekleştirilecek. Bu finallerde 115 ayrı ülkeden toplam 600 öğrenci yarışacak. Olimpiyatlar çerçevesinde düzenlenen Ülkeler Festivalinde öğrenciler kendi hazırlamış oldukları ülke tanıtım standlarıyla kendi memleketlerini tanıtma fırsatı bulacaklar. Bu yılki festivali 300 bin kişinin ziyaret etmesi bekleniyor. Geçtiğimiz yıl hamiliğini Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM)`nin üstlendiği Türkçe Olimpiyatları Dünya Finali`ne 110 ayrı ülkeden toplam 550 öğrenci katılmıştı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder