25 Mart 2009 Çarşamba

7. Türkçe Olimpiyatları Final Stv'de tıpkı 6. Olimpiyat Gibi

Daha güzel günlerin yaşanması umuduyla bir geçen seneyi anma...

MUHTEŞEM FİNAL
110 Ülkeden 550 öğrencinin yarıştığı 6. Türkçe Olimpiyatları finali muhteşem görüntülere sahne oldu.

Haftalardır süren ön elemeler ve finallerin ardından 6. Uluslararası Türkçe Olimpiyatları'nda özlemle beklenen an geldi.


- Kemal Gülen ve Ebru Gediz'in sunumuyla başlayan muhteşem finalde İstiklal Marşımız okunuyor.



- Finale kalan adaylar ve şarkılarının tanıtım görüntüleri yayında...

- Oylama devam ediyor. Desteklediğiniz adayı yollayacağınız SMS'lerle zirveye taşıyabilirsiniz.

- Olimpiyat Tertip Heyeti Başkanı Mehmet Sağlam açılış konuşmasını yapmak üzere kürsüde...



- Meclis Başkanı Köksal Toptan , MHP İstanbul Milletvekili Meral Akşener, Ünlü futbolcu Hakan Şükür, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, İstanbul Valisi Muammer Güler, İstanbul Büyükşehir Belediyesi eski Başkanı Ali Müfit Gürtuna, Prof. Dr. Toktamış Ateş, İstanbul Emniyet Müdürü Celalettin Cerrah, Sanatçı Yaşar Alptekin, Şişli Belediye Başkanı Mustafa Sarıgül, Çalık Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Çalık, işadamı İhsan Kalkavan, TİM Başkanı Oğuz Satıcı, Orka Grup Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, sanatçılar Ferdi Tayfur, Necla Nazır, Bedia Akartürk, Milliyet gazetesi yazarı Taha Akyol salonda bulunan konuklar arasında...

- Türkçe Olimpiyatları Halk Oyunları ekibi sahnede...



- Şiir dalında 3. olan Sudanlı öğrenci Walaa Tarık Mohamed, Türküler Dolusu adlı şiirini okuyor.

- 6. Uluslararası Türkçe Olimpiyatları Korosu bir gösteri gerçekleştiriyor.

- Kenyalı öğrenci Samuel Olero, rahmetli Cem Karaca'nın 'Allah Yar' adlı parçasını seslendiriyor.



- Senegal Halk Oyunları ekibi sahnede...

- Belaruslu öğrenci Alla Nadtachova, 'Gesi Bağları' adlı parçayı seslendiriyor.

- Moğolistanlı öğrenci Dolgurma Bayer, 'Sakarya' şiirini okuyor.

- Ukraynalı öğrenci Anastasia Stayanova, 'Beraber yürüdük biz bu yollarda' parçasını seslendiriyor.

- Karamanoğlu Mehmet Bey Türk Dili Ödülü Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'a verildi. Ödülü, Başbakan Erdoğan adına Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik aldı. Ödülü alan Çelik, Başbakan Erdoğan'ın selamını getirdi ve "Gözlerimiz yaşardı, yüreklerimiz kabardı." dedi.



- Atatürk Türk Dili Ödülü Kazakistan Cumhurbaşkanı Nursultan Nazarbayev'e verildi.

- Ali Şir Nevai Türk Dili Ödülü Edebiyatçı Hilmi Yavuz'a ve Prof. Dr. Orhan Okay'a verildi.

- İsmail Gaspıralı Türk Dili Ödülü, Milliyet gazetesi yazarı Taha Akyol'a ve Edebiyatçı Beşir Ayvazoğlu'na verildi.

- 6. Uluslararası Türkçe Olimpiyatları Korosu sahnede... 'Bana seni gerek seni' adlı ilahiyi seslendiriyorlar.

- Vefa Ödülü, yurtdışında iken geçirdiği trafik kazası sonucu Hakk'a yürümüş olan, Tanzanya'nın ilk Türk eğitim fedaisi Erkan Çağıl'a verildi. Eşinin vasiyeti üzerine Tanzanya'da yaşamaya devam eden Arzu Çağıl, ödülü Türk Telekom Yönetim Kurulu Üyesi Emin Başer'in elinden aldı.

- Mozambikli öğrenci Henrique Bazaar, 'Ben Siyah Bir Gülüm' adlı şiiri okuyor.

- Endonezya Mehter Takımı bir gösteri yapıyor.

- TBMM Başkanı Köksal Toptan farklı ülkelerden gelen 13 öğrenciye Meclis Özel Ödülü’nü verdi.

- Iraklı öğrenci Erdal Hüseyin, ‘Altın Hızma’ türküsünü okuyor.

- Irak Halk Oyunları ekibi sahnede...

- Finale kalan öğrencilerden Kamboçyalı Maliny Chea, 'Çile Bülbülüm Çile' şarkısını seslendiriyor.

- Moldova Halk Oyunları ekibi sahnede...

- Finale kalan öğrencilerden Tacikistanlı Suman Kurbanova, 'Aldım Başımı Gidiyorum' şarkısını seslendiriyor.

- Finale kalan öğrencilerden Türkmenistanlı Abadan Halmedova, 'Dön Gel Birtanem' parçasını seslendiriyor.

- Hakan Şükür, 6. Türkçe Olimpiyatı'nda zirveyi açıklıyor.

1. AZERBAYCAN - HATİCE ALİZADE - BEN SENİ SEVDİĞİMİ



2. TÜRKMENİSTAN - ABADAN HALMEDOVA - DÖN GEL BİRTANEM



3. TACİKİSTAN - SUMAN KURBANOVA - ALDIM BAŞIMI GİDİYORUM




- VE ŞAMPİYON HATİCE ALİZADE 'BEN SENİ SEVDİĞİMİ' PARÇASINI SESLENDİRDİ.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder