11 Mayıs 2009 Pazartesi

Orgeneral Başbuğ ve Madagaskar’da dalgalanan bayrak

Madagaskar’a yakın iki ada olan Komor ve Moritus adındaki ada ülkelerinin ekonomi bakanlarını da getirmişler, Türkiye’yi tanıtmışlar. Bu idealist öğretmenler sayesinde Madagaskar medyasında ilk kez Türkiye hakkında pozitif manada yazılar çıkmaya başlamış. Düzenledikleri Türkiye tanıtım günleri büyük ilgi çekiyormuş. Bu tanıtım günlerinde öğretmenlerin eşleri Türk yemeklerini ve el işlerini sergiliyorlarmış. Halkın öyle kalplerine girmişler ki, bir Madagaskarlı çocuğunun adını okulun öğretmeninin ismini koymuş. Yani adı Veli olan bir Madagaskarlı bebek var orada artık.Her yıl Türkiye’de yapılan Türkçe olimpiyatlarına bu yıl katılacaklarmış. Morgan adında öğrenci Madagaskar adına şarkı kategorisinde Rahmetli Cem Karaca’nın bir şarkısını seslendirecekmiş. Bu idealist öğretmenin anlattıkları rüya gibi değil mi? Ama hiç uyanmak istemeyeceğimiz bir rüya. Bu okulların fikir mimarı Fethullah Gülen bence ülkemizde küreselleşmeyi en iyi kavrayanlardan biri. Dünyanın en ücra köşelerinde bile okul açılmasını teşvik etmesi bunun en somut göstergesi. Milletçe var olabilmek artık dünyanın her yerinde olmaya, her yerde sizi seven ve bilen insanların varlığına bağlı. Sayın Gülen’in ifadesi ile ‘küreselleşen dünyada ya dünyanın her yerinde olacaksınız ya da hiçbir yerinde’. Ülkemizin bu gönüllü elçilerinin yaptıklarını ülkem adına göğsüm kabararak dinledim. Türkiye’yi bir sevda haline getiren, devletten beş kuruş para almadan tamamen milletimizin katkıları ile eşleri ile birlikte el ele, binlerce kilometre uzaklarda Madagaskar’da bile ülkemizi temsil eden bu kahramanlarla gurur duydum. Yolculuğumuzun sonuna gelmiştik. Bu idealist öğretmene Org. İlker Başbuğ’un Harp Akademilerinde yaptığı konuşmayı Madagaskar’da izleme imkânınız oldu mu diye soracak oldum. ‘Evet, öğretmen arkadaşlar ile birlikte izledik’ dedi. Genelkurmay Başkanının ‘terörist de insandır dağdan indirilmesi gerekir’ derken, cemaat ifadesi ile bu eğitim hareketini hedef tahtasına koyması hakkında ne düşünüyorsun, Madagaskar’da televizyondan bunları duyduğunda kendini nasıl hissettin diye soracaktım. Ancak dilim varmadı. Keşke Sayın Başbuğ bu eğitim hareketini anlama konusunda biraz çaba sarf etseydi diye düşündüm. Her biri idealist, Türkiye sevdalısı bu eğitim kahramanları eşleri ile birlikte dünyanın her yerinde olduğu gibi Madagaskar’da da Ayyıldızlı bayrağımızı dalgalandırmaya devam ediyorlar.

Erkam Tufan AYTAV / Haber 7

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder