28 Mayıs 2009 Perşembe

DÜNYANIN KALBİ TÜRKÇE İÇİN ATACAK

Dünyanın Kablbi Türkçe İçin Atacak

Dünyanın kalbi Tükçe için atacakABD'den Peru'ya, İran'dan Rusya'ya kadar 115 ülkeden 700 öğrenci Türkçe Olimpiyatları'na katılmak için İstanbul'a geldi. Tanıtım gününde Türkçe şiir ve şarkılarını sergileyen çocuklar izleyenlere parmak ısırttı...

Uluslararası Türkçe Öğretimi Derneği'nin (TÜRKÇEDER) organize ettiği kültürleri birbirleriyle kaynaştıran Türkçe Olimpiyatları bu yıl 7'nci kez düzenlenmeye başlandı. Türkçe Olimpiyatları'na ABD'den Vietnam'a, Meksika'dan İran'a, Kongo'dan Rusya'ya, Togo'dan Peru'ya, Sırbistan'dan Moritanya'ya kadar 115 ülkeden 700 finalist öğrenci ve 250 öğretmen katılıyor.

Öğrencilerin ilk tanıtım buluşması İstanbul'da Haliç Kongre ve Kültür Merkezi’nde gerçekleşti. Katılımcılar 10 bine yakın öğrencinin arasından seçildi.

BİLİM VE SANAT DİLİ OLMALI

Tanıtım toplantısında yetenek ve hünerlerini yarışma komitesi önünde sergileyen öğrenciler parmak ısırttı. Türkçe Olimpiyatları tertip heyeti başkanı Prof. Dr. Mehmet Sağlam, Türkçe'nin dünya dili olması için büyük bir özveriyle çalışan eğitim kahramanlarına şöyle seslendi: "Türkçe'nin bilim ve sanat dili olarak gelişmesi için eğitim çalışmalarına destek veren herkesi saygı ve minnetle anıyor, eğitim kahramanlarına sevgilerimi ve selamlarımı gönderiyorum."

FİNAL 2 HAZİRAN’DA


Türkçe şiir, şarkı ve dilbilgisi kategorilerine ait final yarışmaları 2-4 Haziran tarihleri arasında Ankara, İstanbul ve Bursa'da yapılacak. Ödül töreni ise 6 Haziran'da Ankara ASKİ Spor Salonu'nda gerçekleştirilecek.

KOLBASTI ŞOV

Olimpiyatın İstanbul'da düzenlenen açılışında Kırgızistan'dan gelen grubun oynadığı kolbastı dansı izleyenleri hayrete düşürdü. Karadeniz dansını büyük bir hünerle oynayan çocuklar şovun sonunda ayakta alkışlandı.

NiJERYALI HEREDOT

"Ekmek Teknesi'" dizisinin Heredot Cevdet karakteri Nijeryalı Halliru Faruk ve Muhtar Zenna tarafından büyük bir başarıyla taklit edildi. Rolün oyuncusu Hasan Kaçan "Şaşkınım; Dilimizi iyi biliyorlar" dedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder