24 Nisan 2010 Cumartesi

Kırımlı Çocuklar Türkçe İçin Ter Döktü

Kırımlı çocuklar Türkçe için ter döktü...

Bu yıl Türkiye'de 8'incisi düzenlenecek Uluslararası Türkçe Olimpiyatları'nın, Ukrayna'ya bağlı Kırım Özerk Cumhuriyeti elemeleri yapıldı. Kırım'ın başkenti Simferopol'de gerçekleşen final ve ödül töreninde, Türkiye'ye gitmeye hak kazanan öğrenciler şarkı ve şiir ziyafeti verdi.

Kırım Mühendislik ve Eğitim Üniversitesi'nin ev sahipliğinde gerçekleşen tören, ülkelerin milli marşlarının okunması ile başladı. Kırımlı çocukların Türkiye şiirinin okuması akabinde Türkiye tanıtım filmi gösterildi. Törende, Türkçe Olimpiyatları Kırım Komite Başkanı olan Eğitimde Yeni Teknolojiler Firması Genel Müdürü Said Enver Yıldız açılış konuşması yaptı. Yıldız: "Hiçbir şey emeksiz olmuyor başarılar tesadüfî değil, ciddi bir fikir ürünün ciddi bir gayretin eseri oluyor. Yıldız daha sonra Kırım'da Türkçe olimpiyatlarına katkıda bulunanlara plaket verdi.

Türkçe olimpiyatları Kırım finalinde çok sayıda öğrenci arasından şiir ve şarkı kategorisinde dereceye giren ilk beş öğrenci, jüri ve davetlilerin önünde son bir kez kabiliyetlerini sergiledi. 4. Uluslararası Türkçe Olimpiyatından "Önden Giden Atlılar" şiiri ile altın madalya kazanan Kırım, bu yıl da şiirde önden giden atlıların annelerine olan hasretini dile getirdi. Uluslararası Simferopol Okulu öğrencisi Hediye Kataman'ın ağlayarak okuduğu "Anne" şiiri salonda duygulu anlar yaşattı.

Türkiye'yi görmeyi çok istediğini belirten Hediye Kataman; "Ben annemden hiç ayrı kalmadım. Şiir okurken de annesinden ayrı olanları düşündüm. Annesinden ayrı kalanları düşününce ağladım." diye konuştu.

Final törenin sürpriz konuğu ise Türk Sanat ve Tasavvuf Müziği Sanatçısı Ertuğrul Erkişi oldu. Okuduğu şarkılarla davetlilerin kalbini kazanan Erkişi aynı zamanda şarkı kategorisinde jürilik yaptı.

Uluslararası Simferopol Okulu'nın halk oyunları ekibinin başarıyla sergilediği hareketli Kırım ve Türk halk oyunları salonda coşkulu anlar yaşattı.

Öğrencilerin davetlilere Türkçe şarkı ziyafeti verdiği törende Türkçe şarkı kategorisinde Şükriye Tutkun'un "Sevin Gayrı" türküsü ile Sevile Mümincanova, Türkiye'deki olimpiyatlarda yarışma hakkını kazandı.

Sahneye geleneksel Kırım kıyafetleri içerisinde elinde kemanı ile çıkarak müzik kabiliyetini gösteren Sevile Mümincanova bir yıllık Türkçesi CİHAN'a yaptığı değerlendirmede; "Ben Türkiye'ye gideceğime inanamıyorum. Bu olimpiyatlarda uzun zamandır hazırlanıyorum. Bugün bu büyük sahnede ikinci oldum. Çok heyecanlandım" şeklinde konuştu.

(CİHAN)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder