10 Nisan 2011 Pazar

Senegalli öğrenciler, Türkçe olimpiyatlarında horon tepecek

Bu yıl dokuzuncusu gerçekleştirilecek Uluslararası Türkçe Olimpiyatları'nda Senegal'i temsil edecekler belli oldu. Senegal'de Türk girişimciler tarafında açılan Yavuz Selim Eğitim Kurumları'na bağlı Türk okullarının öğrencilerinin katıldığı ve Türkçe şölenine dönüşen yarışma, Senegal'in başkenti Dakar'da yapıldı. Uluslararası Türkçe Olimpiyatları'na katılmak isteyen Senegalli öğrenciler Türkçeyi en güzel şekilde konuşmak için birbirleriyle yarıştı. Başkent Dakar'da düzenlenen final gecesine Türkiye'nin Senegal Büyükelçisi, Milli Eğitim Bakanlığı yetkilileri, iş adamları ile Senegal'de yaşayan Türk vatandaşları ve çok sayıda davetli katıldı. Senegal ve Türk milli marşlarının okunmasından sonra Yavuz Selim Eğitim Kurumları'na bağlı okulların geçen yıllarda düzenlenen olimpiyatlarda elde ettiği dereceleri tanıtan sinevizyon gösterildi. Yarışma, Senegalli öğrencilerin milli oyunlarını ve Türk halk oyunlarını sergilemesinin ardından başladı. Türkçe şiir ve şarkıları yorumlayan öğrenciler Türk ve Senegallilerden oluşan jüri karşısında ter döktü. Jürinin, finale kalan öğrenciler arasından birbirinden güzel Türkçe konuşan öğrencileri seçmekte zorlandığı görüldü. 9 yıldır Senegal'de görev yapan Bosphore Koleji Müdürü İbrahim Karadağ'ın ülkenin yerel dili olan Wolofça şiir okuduğu final gecesinde, Senegalli öğrencilerin oynadığı horon büyük beğeni topladı. Yarışmaların sonucunda Türkçe şarkı dalında Sultan Kız Lisesi öğrencisi Katy Seck, sözü ve müziği Sezen Aksu'ya ait olan "Kaç yıl geçti aradan?" şarkısıyla birinci olurken, Türkçe şiir okumada Sultan Kız Lisesinden Aminata Sow "Ihlamurlar çiçek açtığı zaman" şiiriyle birinciliği elde etti. 15 - 30 Haziran 2011 tarihleri arasında İstanbul'da düzenlenecek olan 9. Uluslararası Türkçe Olimpiyatlarına Senegal'i temsil etmeye hak kazandı. Türkçe Olimpiyatları Senegal elemeleri finalinde birinci olan öğrencilere ödüllerini veren Senegal'in Türkiye Büyükelçisi Aslı Üğdül, Türkiye'den binlerce kilometre uzakta okula açan iş adamlarını ve Türkçeyi öğreten öğretmenleri verdikleri değerli hizmetlerinde dolayı kutladığını söyledi. Program sonrası duygularını paylaşan Üğdül sözlerine şöyle devam etti: "Böyle bir organizasyonda bulunmaktan gurur duyuyorum. Ülkelerin milli marşları okunurken tüylerim diken diken oldu. Senegalli öğrencilerin Türkçe şarkı söylemesi ve folklor oynamaları benim için bir hayaldi, bu hayali rüyayı Yavuz Selim Eğitim Kurumları öğretmenleri gerçekleştirdi. İlk defa şahit oluyorum ve gözyaşlarıma hâkim olamadım. Din, dil ve ırk gözetmeksizin insanların bir araya gelebileceğine ve birlikte hareket edebileceğine en güzel örnek bu olsa gerek." SENEGAL MECLİS BAŞKAN YARDIMCISI, ÖĞRENCİLERİN TÜRKÇESİNİ BÜYÜKELÇİDEN KONTROL ETTİ Gecenin sonunda söz alan Senegal Meclis Başkan Yardımcısı Aida Mbodji de "Bugün çok etkilendim. Konuşma öncesi yazdıklarımı hazırladıklarımı okumak yerine duygularımla konuşmayı tercih ediyorum. Senegalli öğrenciler İstiklal Marşını bitirdikten sonra Elçi Hanım'a, doğru okuyup okumadıklarını sorduğumda doğru okuduklarını onaylayınca çok mutlu oldum ve gurur duydum. Senegal'de çok özel okul var ama Yavuz Selim Eğitim Kurumları'nın yeri ayrı ve çok özel" dedi. Türkiye'den geceye davetli olarak katılan Kaynak Holding Genel Müdürü Naci Tosun, ise şu değerlendirmede bulundu: "Toplumların müziğiyle, kültürüyle ve diliyle birbirlerini tanıması çok önemli. Senegalli öğrenciler horon tepti, Türkçe şarkı ve şiir söyledi. Türk öğretmenler ve öğrenciler yerel dilde şarkı ve şiir okudu. Dünyanın şimdiki geldiği durumu düşünürsek bu tabloya çok ihtiyacımız var. Farklı dil, din ve ırktan insanların kaynaşmasına ihtiyaç var." dedi. Yavuz Selim Eğitim Kurumları öğrencilerinin yarışmadaki performansları ile gurur duyduklarını söyleyen iş adamı Hamit Uludağ, "Gayet iyi hatta süper, 6 bin kilometre uzakta Türkçe konuşan, şarkı söyleyen ve folklor oynayan öğrencileri görmek ve şahit olmak gurur verici bir olay. Ben Senegal'de yaşıyorum ve Türkçeyi sık sık duyacağıma ve bu tarihi olaya şahitlik edeceğime inanıyorum" dedi. Senegal'deki iş adamlarından Mahmut Baştürk de "Tek kelimeyle harika ve eşsiz bir gece, kendimi Türkiye'deymiş gibi hissettim. An geldi sevindik, hislendik ve gözyaşlarımıza hâkim olamadık ağladık. Bu duygu yoğunluğunu bir arada bize yaşatan ve emeği geçen herkese çok ama çok teşekkür ediyorum'' dedi. Senegal'de görev yapan Türkçe Öğretmenlerinden Deniz Genç ise "Böyle gurur verici bir gecede perde arkasında emeği geçen meslektaşlarıma ve bizden hiçbir fedakârlığı ve desteği esirgemeyen buradaki ve Türkiye'deki işadamlarına teşekkür ediyorum." dedi. Yavuz Selim Eğitim Kurumları, 2 Anaokulu, 3 ilkokul ve 2 Kolej olmak üzere toplam 7 okul ve iki yurt ile Senegal'de 1997 yılından bu yana eğitim faaliyetlerini sürdürüyor. CİHAN - 03.04.2011 - 15:14

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder