23 Haziran 2011 Perşembe

Türkçe Olimpiyatları şiir birincisi Gürcistanlı Kurbanova

Türkçe Olimpiyatları şiir birincisi Gürcistanlı Kurbanova

Türkçe Olimpiyatları şiir finali birincisi Mehmet Akif Ersoy'un şiirini okuyan Gürcistanlı öğrenci Leila Kurbanova oldu. İkinci Azerbaycan'dan, üçüncüsü de Belerus'tan gelen öğrenciler seçildi.

Resim

Edebiyat dünyasından önemli şairlerin katıldığı gece şölen havasında geçti. Türkçe Olimpiyatları'nın şarkı finalinin ardından şiir finali de Haliç Kongre Merkezi'nde yapıldı. İstiklal Marşı ile başlayan geceye öğrencilerin şarkıları ve halk oyunları gösterileri renk kattı. Davetliler de geceye büyük ilgi gösterdi. Yabancı öğrencilerin okuduğu şiirler katılımcılardan büyük alkış aldı. Gecede Uluslararası Türkçe Olimpiyatları 'Evliya Çelebi' özel ödülü Yücel Dağlı adına eşi Barış Dağlı'ya verildi. Geceye edebiyat ve yazar dünyasından önemli isimler de katıldı. Gecede şiirlerin okunmasının ardından dereceye giren öğrencilerin isimleri okundu.

Şölen havasında geçen şiir gecesinin birincisi Gürcistanlı öğrenciye ödülünü İstanbul Valisi Hüseyin Avni Mutlu verdi. Mutlu ödülü vermeden önce yaptığı konuşmada şunları söyledi: "Dünyanın her yerine giderek tanış olmak için gayret edenleri yürekten selamlamak istiyorum. Bunun kolay olmadığını biliyoruz. Çok yakınımızdakilerle bile tanış olmakta zorluk çekiyoruz. Dünyanın her yerine gidenleri yürekten alkışlamak gerekir. Ben onların yaptıkları iş gönül işi olduğu için, gönül sultanı olarak değerlendirmek istiyorum. Bu güzel öğretmenler, bu güzel evlatlara, ilmi, medeniyeti, aşkı öğretmek için gayret sarf ediyorlar. Onlara binlerce kere teşekkür ediyorum."

Vali Mutlu'nun konuşmasının ardından 'Yeni bir dünya' şarkısı ile gece sona erdi.

ÖĞRENCİLERİN PERFORMANSINA ŞAİRLERDEN TAM NOT

Türkçe Olimpiyatları şiir finaline katılan edebiyat dünyasının önemli şairleri duygu ve düşüncelerini şöyle ifade ettiler:

Ahmet Turan Alkan: Türkçe Olimpiyatları bir dünya markası olmaya doğru gidiyor. Aynı zamanda Türk halkının özgüvenini kazanıyor. Biz şuanda yeni yeni açmaya başlayan çiçekleri görüyoruz. Onlar yakın gelecekte Türkiye'nin fahri elçileri olacak. Bu organizasyonu yapan arkadaşlarıma teşekkür ediyorum.

Yavuz Bülent Bakiler: Bu okulların açılmasında birinci dereceden rolü olan Fethullah Gülen Hocaefendi'yi ve emek veren arkadaşlarımızı bu münasebetle saygıyla selamlıyorum.

Abdullah Uçman: Biz bu topraklarda doğmuş büyümüş ana dili Türkçe olan öğrencilerimize bir şairimizin bir kıta şiirini ezberletmekte güçlük çekiyoruz. Olimpiyatlarda Türkçe'yi sonradan öğrenen evlatlarımız Yunus Emre'den Necip Fazıl'dan şiirleri ezberleyip güzel bir Türkçe ile okumaları gerçekten takdire şayandır.

Hilmi Yavuz: Türkçe Olimpiyatları'nın çok önemli bir işlevi var. Türkçe'yi dünyalaştırmak ve dünya dili haline getirmek.Bu global dünyada Türkçe'nin dünya dili olmasının kaçınılmaz olduğunu düşünüyorum. Bu konuda Türkçe Olimpiyatları'nın gerçekten çok büyük katkısı var.Emeği geçen arkadaşlara şükran borçluyuz. İnşallah bundan 50 yıl sonra Türk dili dünyanın her yerinde konulacak bir dil olacaktır.

Nurullah Genç: Başka bir ülkede böyle bir organizasyon olduğunu zannetmiyorum. İnsanlığın zulmetine nur olan bu hareketin liderine selam ediyorum. Başka söze gerek yok.

Serdar Tuncer: Türkçe Olimpiyatları'nda birçok çocuğumuz bir dili konuşarak şiirler okuyacak burada. Ümit ediyorum ki bir gün gelecek yüzlerce insan farklı dillerde sadece bir şarkıyı söyleyecek, bir şiiri okuyacak. O şiirin her mısralarında kardeşlik erdem olacak. Bu gün o günün hazırlığıdır diye düşünüyorum. Emeği geçen herkese teşekkür ediyorum.

Erbay Kücet: Dünyayı bir bahçe olarak kabul ediyorum bu akşam. Bu çocuklarımızı da çiçek olarak kabul ediyorum. Yeni bir dünya diye slogan var. Ben o yeni dünyanın bu ekiple kurulacağına inanıyorum.

Elif Dağdeviren: Medyadan geçen seneki yarışmanın tamamını seyrettim. Çok etkili buldum. Sadece Türkçe için değil diğer Türk dilleri için de önemli bir şey bu. Önümüzdeki sene daha faal olarak bu işin içine gireceğim. İnsanlara gelişmesini ve yayılmasını isterim bu işin. Çünkü gerçekten çok iyi bir şey bu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder