23 Haziran 2011 Perşembe

Aksaraylılar Türkçe Olimpiyatları'nın heyecanını yüreklerinde hissetti

Aksaraylılar Türkçe Olimpiyatları'nın heyecanını yüreklerinde hissetti

Aksaray Belediyesi 9. Uluslararası Türkçe Olimpiyatları Şarkı Finalini Kent Meydanı'nda dev ekrandan canlı olarak yayınladı.

Türkçe Olimpiyatları canlı yayın programını Belediye Başkanı Nevzat Palta, milletvekilleri Ali Rıza Alaboyun, İlknur İnceöz, AK Parti İl Başkanı Fatih Yıldırıcı, Merkez İlçe Başkanı Haluk Şahin Yazgı'nın yanı sıra yaklaşık bin 500 vatandaş izledi.

Başkan Nevzat Palta, 9. Uluslararası Türkçe Olimpiyatları'yla ilgili yaptıkları açıklamada, gerçek milliyetçiliğin bu olduğunu belirtti. Dünyanın her yerinde Türkçe konuşan insanların olduğunu söyleyen Belediye başkanı Nevzat Patla, "Türkçe Olimpiyatları'nı ben çok önemsiyorum. Dünyanın 130 ülkesinden Türkiyemize gelen öğrencilerimiz, gençlerimiz Türkçeyi kullanarak, bizim kültürümüzü yansıtıyorlar. Bizim lisanımızı kullanıyorlar, şarkılarımızı söylüyorlar. Biz normalde meydanda bu tür şeylere müsaade etmiyoruz. Ama bu bizim kendi meselemiz olduğu için, Türkçe bizim kendi dilimiz olduğu için bu yıl böyle bir katkıda bulunduk. Elin yabancısı dahi Türkçe bizim şarkılarımızı, türkülerimizi söylüyorsa biz de bir vesile olsun diye bu meydanda böyle bir programı organize ettik. Türkçe olimpiyatlarını seyrederken yüreğimiz kıpır kıpır ediyor. Çünkü düne kadar Türkçeyi aşağılayan insanlar vardı. Şu anda dünyanın her yerinde Türkçe konuşan gençler ve yeni nesiller var. Bunların hepsi elçilerimiz. Dünyanın neresinde olursa olsun bir Türk okulu var. Türkçe ve yabancı dilde eğitim yapan öğrencilerimiz gençlerimizde şu anda Türkiye'ye gelip bizim lisanımızda şarkı söylüyorlar. Bundan daha gururlu bir şey olmaz. Ben buradan emeği geçenlere, bunu organize edenlere yürekten teşekkür ediyorum. Ancak hizmet bu kadar olur diyorum." şeklinde konuştu.

Gerçek milliyetçiliğin bu olduğunu ifade eden Milletvekili İlknur İnceöz de emeği geçen herkese teşekkür etti. Milletvekili İnceöz, şöyle dedi: "İkinci teşekkürüm de 9. Türkçe Olimpiyatlarının gerçekleştirilmesinde emeği geçen tüm kardeşlerimizedir. Hakikaten çok önemli, bundan yakın bir zamana kadar Türkçe bir lisan olarak belki dünyanın birçok yerinde konuşulmuyordu. Ama bugün dünyanın birçok yerinde konuşulur hale geldi. Benim de gittiğim ülkelerde tanık olduğum birçok söylemlerde İnsanlar Türkçe öğreniyor. Türkçe konuşuyor. İşte milliyetçilik de budur. İşte ülkesini sevmek de budur. Tüm bu çalışmalarla biz gurur duyuyoruz. Tüm kardeşlerimizle. Her birisi hizmetin bir neferidir. Başarılar diliyorum. İnşallah daha nice böyle güzel programlarda güzel atmosferlerde birlikte olmak temennisiyle herkese teşekkür ediyorum."

Türkiye ve Türkçe hayranı yeni nesil yetiştiğinin altını çizen Milletvekili Ali Rıza Alaboyun ise "Biz programın kendisine katılamadık. Şu anda Aksaray'dayız. Aksaraylı vatandaşlarımızla birlikte programı izliyoruz. Biz her yurt dışına gittiğimizde bu okulları ziyaret ediyoruz. Türkiye ve Türkçe hayranı yeni gençlik, yeni nesil yetişiyor. Onlar çok kıymetli Türkiye'nin geleceği açısından gerçekte önemli. O yüzden gurur verici bir olay. Bu işe sebep olanları, gönül verenleri kutluyorum. Ben çok teşekkür ediyorum ve dua ediyorum, 9. Türkçe Oimpiyatları'nın amacına ulaşması için." dedi.

Bu arada, hanımlar tarafından yapılan açık büfe gıda kermesi büyük ilgi gördü. Vatandaşlar, kavurmalı pilav ve börekler başta olmak üzere satışa sunulan gıda ürünlerine büyük rağbet gösterdi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder