4 Nisan 2009 Cumartesi

7. Uluslararası Türkçe Olimpiyatları'nın Irak Elemesi Gaziantep'te Yapıldı.

7. Uluslararası Türkçe Olimpiyatları'nın Irak finali Gaziantep'te yapıldı. Şiir ve şarkı olmak üzere iki bölümde gerçekleştirilen yarışmada jürinin oylamasıyla 10 Iraklı öğrenciden 4'ü finallere katılmaya hak kazandı.

Kamil Ocak Spor Salonu'ndaki yarışmaya Gaziantepliler büyük ilgi gösterdi. Koltuklarda yer kalmayınca salon içine tabureler taşındı. Yaklaşık 3 saat süren yarışmanın jüri üyeleri, Gaziantep Üniversitesi'nden öğretim üyeleri Arif Yılmaz, Halil İbrahim Yakar, Ahmet Özpay, Fahri Çepik ve Erhan Akman, Cahit Nakıboğlu Koleji'nden, Alpaslan Kömüşçü, Selim Demir, Fatih Canpolat ve Emine Nakıboğlu Koleji'nden Erol Özdem, Gökhan Gündüz ve Eyüp Yağmur'dan oluştu. Programın açılış konuşmasını yapan Türkçe Olimpiyatları Irak elemeleri ev sahibi ve Cahit Nakıboğlu Koleji Müdürü Alpaslan Kömüşçü, insanlar arası iletişimin hız kazandığı bir dönemde Türkiye'nin yeni coğrafyalarla tanışıp kaynaşmasının ve Türkçe öğrenen birçok öğrencinin mevcudiyetinin Türkçe'nin dünya dilleri arasında hak ettiği konumu elde edeceği konumun emareleri sayıldığını söyledi.

Kömüşçü, "Güzel Türkçemizi dünyada hak ettiği konuma getirmek, dilimizin daha yaygın bir şekilde kullanılmasını sağlamak ve Türkçeyi en iyi öğrenenleri ödüllendirmek amacıyla 2003 yılından beri bu yarışmaları düzenliyoruz. Bu olimpiyatlar yurt dışında Türkçeye karşı büyük bir heyecan ve ilgi uyandırdı." diye konuştu.

Eski Milli Eğitim Bakanı Vehbi Dinçerler ise Türkçenin öğretilmesinde emeği geçen öğretmenleri Alperen olarak tanımladı. Dinçerler, Türkçe'nin öğretilmesinde emeği geçen herkese teşekkür etti. Jürinin oyları ile şiir dalında, Muhammed Şakir ve İpek Nevzad isimli öğrenciler, Umut Mürare'ye ait "Ben Seni Görmeden Sevdim" isimli şiirle finallere katılmayı başardı. Şarkı dalında ise Bilal Sabri, "Eyvallah Şahım" isimli şarkı ile Pave Hajer de, "Yarim Bugün Gider Oldum" adlı şarkı ile finallere katılmaya hak kazandı. Yarışma finali, "Bir Başkadır, Benim Memleketim" adlı şarkı ile son buldu. 27 Mayıs-10 Haziran tarihleri arasında yapılacak 7. Türkçe Olimpiyatları için ülke elemeleri 22 Şubat'ta Moğolistan ile başladı. Bu yılki olimpiyatlara 115 ülkeden öğrenciler katılacak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder