4 Haziran 2010 Cuma

Dünya Çocukları, Öldürülen Yardım Gönüllüleri için Ağaç Dikti

Türkçe Olimpiyatları için Türkiye'ye gelen 20 ülkeden 100 öğrenci, Gazze'ye insani yardım götürürken İsrail askerleri tarafından öldürülen 9 Türk yardım gönüllüsü adına Kayseri'de ağaç dikti.

Uluslararası Türkçe Öğretimi Derneğince (TÜRKÇEDER) bu yıl 'Aynı Dili Konuşuyoruz' sloganıyla sekizincisi düzenlenen 'Uluslararası Türkçe Olimpiyatları' için Türkiye'de bulunan bir grup öğrenci, Kayseri'de Boydak Holding'in ev sahipliğinde Özel Boydak Ormanı'nda sabah kahvaltısı yaptı.

Kahvaltının ardından 20 değişik ülkeden gelen 100 öğrenci, Gazze'ye yardım götürmek için yola çıkan gemilerde bulunan ve İsrail askerleri tarafından öldürülen 9 yardım gönüllüsü adına birer çam ağacı dikti.

Boydak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hacı Boydak, insanlık için yola çıkan ve amacı tamamen insani yardım olan bir seferde, İsrail askerleri tarafından, aralarında 19 yaşındaki Furkan Doğan'ın da bulunduğu 9 gönüllünün öldürülmesinden büyük üzüntü duyduklarını söyledi.

Öldürülen Türk yardım gönüllüleri adına, sevgi, kardeşlik ve barış umutları ile birer çam fidanı diktiklerini kaydeden Boydak, 'Türkçe Olimpiyatları için ülkemizde bulunan kardeşlerimizle, şehit edilen 9 Türk yardım gönüllüsü adına sevgi, kardeşlik ve barış umutları ile birer çam fidanı diktik. Çam fidanlarının üzerine şehitlerin isimleri ve memleketlerinin yazılı olduğu birer isim kartı bağladık. Şehitlerimizin ismi burada yaşayacak.'

20 değişik ülkeden gelen Türkçe gönüllüleri, Furkan Doğan, Cevdet Kılıçlar, Necdet Yıldırım, İbrahim Bilgen, Ali Haydar Bengi, Cengiz Akyüz, Cengiz Topçuoğlu, Cengiz Songür ve Fahri Gündüz'ün isimlerinin yazılı olduğu kartları, çam fidanlarının üzerine bağladı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder